Dilkolik - Yabancı Dil Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Türkiye'nin Eğitim ve Yabancı Dil Portalı


 
PortalAnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler)

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Dilci
İngilizce Öğretmeni
Dilci


Mesaj Sayısı : 444 Başarı Puanı : 1159 Rep Gücü : 63 Kayıt tarihi : 29/07/09

ingilizce portal htm - ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler) Empty
MesajKonu: ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler)   ingilizce portal htm - ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler) Puce-p11C.tesi 28 Kas. 2009 - 11:24

Bazı arkadaşlarımız sınıfta en etkili nasıl ders işleyecekleri konusunda sıkıntı yaşıyorlar. Ben sınıflarımda genelde etkili ders işlediğimi düşünüyorum, bunu öğrenciden aldığım geri bildirimlerden anlıyor ve çıkarabiliyorum. Bu amaçla yardıma ihtiyacı olan arkadaşlarımıza yardımcı olur düşüncesiyle bazı önerilerde bulunmak istiyorum. İster kurslarda ister okulda olun, bu önerilere kulak asarsanız size yardımcı olacağını düşünüyorum.

Diyelim ki, gireceğiniz sınıfın dersine ilk defa giriyorsunuz. Öncelikle bu sınıfı yabancı dile ve ingilizceye karşı güdülemeniz gerekmektedir. Genel olarak yabancı dilin ve ingilizcenin önemi üzerinde durup, öğrencilerle tartışma ortamı yaratılabilir ilk derste. Bu öğrencinin dersin önemini kavraması açısından iyi olacaktır. Öğrencilerin seviyesini de muhtemelen bilmiyorsunuz, eğer ingilizceyi yeni görmüyorlarsa içlerinde iyi öğrenmiş ve seviyesi iyi olan öğrenciler de olacaktır. Bunu anlamak için sınıfa önceki senelerde neler öğrenip öğrenmediğini ve sınıfın seviyesini görmek için bir test uygulayabilirsiniz.

Şimdi arkadaşlar öncelikle şu konuyu bir ayırt etmemiz gerekir. Dilde gramer önemli midir? Bence önemlidir, tabii bu ayrı bir tartışma konusu olduğu için burda fazla ayrıntıya girmiyorum. Gramer bence önemlidir, ama aşırıya kaçmamak koşuluyla, aşırısı öğrenciyi sıkar. Kısa ve öz bir şekilde görüp zamanın daha çoğunu pratik ve alıştırmaya vermek gerekir. Çünkü dil öğrenme pratik ve alıştırma işidir. Hatta bir söz vardır, "alıştırma ustalaştırır" diye. Aşağıdaki video da hocamızın biri ingilizce ders anlatıyor, ancak o kadar çok gramer konusu anlatıyor ki, ben kendimi öğrencinin yerine koydum, ben olsam çok çabuk sıkılırım ve ingilizce öğrenme hevesim kaçar.



Bu hocamız böyle anlatana kadar şöyle anlatsa daha verimli olur mesela ; Simple present tense (geniş zaman), şahıs zamirleri ve şahıs zamirlerine göre fiillerin aldığı durumlar, geniş zamanın kullanıldığı yerler, o derste soru ve olumsuz şekilleri işlenecekse örnek cümleler içinde açıklama, ama kısa ve öz, aynı zamanda öğrencinin snlayıp anlamadığını kontrol ederek dersi işlerse bence çok daha verimli ve güzel olur. (Tabi bu sadece bir örnek, normalde o hocamız belki başka derslerde de bol bol pratik yaptırıyordur. Yada kamera yokken daha rahattır bunu bilemeyiz.) Gramer konuları kısaca örnek cümleler içinde açıklandıktan sonra, öğrencilerle birlikte alıştırmalar yapılır ve onların konuyu çok iyi pekiştirmesi sağlanır. Gramer anlatırken öğrenciyi sıkmamaya dikkat edilir. Öğrenciye bir de ev ödevi verilince o konu oldukça iyi bir şekilde pekişir.

Bazı öğrencileri derse katmakta ve ilgisini çekmekte zorlanıyorsanız, ingilizce tekerlemeler, yaşlarına ve seviyelerine uygun müzik dinlemeler, okuma alıştırmaları, konuşma alıştırmaları yapılabilir. Bunlar öğrenciye ilginç gelecektir. Örneğin, diyelim ki bu etkinlikler doğrultusunda bir müzik seçtiniz ve öğrencilere dinleteceksiniz. Aynı zamanda bu müziğin sözlerini de yazılı olarak çıktısını alıp öğrencilere dağıtabilir ve aynı zamanda kağıttan takip etmelerini sağlayabilirsiniz. Bunu yaparken bilinmeyen kelime ve yapıları öğrenciye açıklamanız iyi olacaktır (burada dikkat edilmesi gereken bazen gramer yapılarını kısaca belli konuları işlerken de açıklayabiliriz, bu da çoğu zaman yararlı oluyor.) Yada film izletmeyi düşünüyorsanız, ingilizce altyazılı ingilizce film izletmeniz iyi olacaktır. Çalışan ve başarılı öğrencileri de bu başarılarından dolayı sınıfta uygun bir şekilde pekiştirdiğiniz zaman sınıfın genel düzeyi yavaş yavaş yükselecek ve ingilizceye olan ilgi artacaktır. Gemellikle değişik değişik etkinlikler yapın, çok fazla da kitaba bağlı kalmayın derim ben.

Son olarak ingilizce okuma dil ediniminde pasif bir etkinliktir, yapılması gerekir ancak daha çok öğrencinin aktif olarak uğraşabileceği etkinlikler yapılması gerekir. Bu doğrultuda çocukların seviyelerine uygun özellikle Türkçeden ingilizceye çeviri çalışmaları yapılması dil ediniminde beyni aktif kullanmayı gerektirir. Aynı zamanda çeviri yapmak öğrencinin ilgisini çekecektir. Öğrenci Türkçeden İngilizceye çeviri yaptığı zaman İngilizce metinleri daha kolay okuyacak ve İngilizceden Türkçeye olan çevirileri daha kolay yapacaktır. Zaman zaman da konuşma etkinliklerine yer verilmelidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
cucoorg2
Dilkolik Yöneticisi
Dilkolik Yöneticisi
cucoorg2


Mesaj Sayısı : 1 Başarı Puanı : 1 Rep Gücü : 0 Kayıt tarihi : 06/10/10 Yaş : 38 Nerden : Sinop Bidiği Diller :
  • Türkçe
  • Almanca
  • İngilizce
Öğrenmek İstediği Diller :
  • Fransızca
  • İtalyanca
  • Yunanca

ingilizce portal htm - ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler) Empty
MesajKonu: Geri: ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler)   ingilizce portal htm - ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler) Puce-p11Salı 4 Ocak 2011 - 7:30

Merhaba hocam çok güzel anlatmışsınız. Şarkılar oyunlar videolar çocuklar için gerçekten çok eğlenceli onların gözlerindeki ışıltı bizdeki ders anlatma isteği doğuruyor. O ders her şey şahane. Katılım süper soru soruyorum çok güzel yanıtlarını alabiliyorum... Aradan bir hafta geçiyor hadi bir tekrar ederlim geçen hafta ne yapmıştık diyoruumm öğencielirim başlıyor düşünmeye "geçen haftaaa... şarkı söyledik, oyun oynadık.." eğlendikleri kalmış akıllarında dilbilgisi kısmı mı? Kısa bir özet geçeyim diyorum ilk defa duyuyormuş gibi bakıyorlar. Geçen hafta ben onlara anlatmamışım, onlar da dinlememişler sanki. ((Hatta bri sınıfta ( 2 sene önce ) aynı konuyu ilk defa işler gibi 3 hafta üst üste anlattım ve 3. hafta bir öğerncim " Öğretmenim biz bunu daha önce öğrenmemiş miydik?" diye sordu çok mutlu oldum hemen alkışladım son 3 haftadır aynı konuyu anlattığım halde 3. hafta bunu bir öğrencimin fark edebilmesine... Şimdi iyi durmdalar ama onları bu hale hetirene kadar bayağı yordular beni. )) Özellikle 6. sınıflarda bu problemi yaşıyorum. Benzer durumlarla karşılaşıyor musunuz? Nasıl tepki veriyorsunuz? Quizler kısa vadede işe yarıyor ama performanlardı, öğerenci dönütleriydi kelime quzileriydi derken tüm haftamı sınav okuyarak geçirmek istemiyoru. Self evalutation ya da peer correction için yeterli görmüyorum.
Bu arada öğrenci grubumu belirteyim: Muş / Malazgirt ilçesinde bir köy okulu öğrencileri bunlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ingilizce ders nasıl işlenir (öğretmenler için öneriler)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Skype'den öğretmenler için küresel sınıf
» Kadrolu öğretmenler için 'yer değiştirme' şansı
» 2010-2011 İngilizce 1.Dönem Sene Başı Zümre Öğretmenler Toplantı Tutanağı
» Öğretmenler için KPSS'nin tamamen kaldırılması mümkün mü?
» İngilizce nasıl çalışalım - How To Learn English ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Dilkolik - Yabancı Dil Forum :: ÖĞRETMENLER ODASI :: İngilizce Öğretmenleri-
Buraya geçin: