Aşağıdaki bilgiler işinize yarar mı hocam.
a) Yönetmelik gereği eğer birinci dönem 1 verilmişse bu öğrenciyi kurtarmaya yönelik çalışmaların yapılması, planların hazırlanması ve bir rapaor haline getirilmesi istenmektedir.
Eğer öğrenciye 1 vermiş iseniz buna yönelik çözüm önerileriniz olmak zorundadır.
b) Sınıf seviyesine göre yeterli başarıyı gösteremeyen öğrenciler için sınıf veya branş öğretmenleri, varsa okul rehber öğretmeni, okul yönetimi ve velilerle birlikte öğrenci, okul ve çevrenin durumuna göre alınacak tedbirler belirlenir. Gerektiğinde ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılarak kararlaştırılan önlemler uygulanır ve uygulama sonuçları ile ilgili rapor düzenlenir.
Teftişlerde özellikle istenen;Tüm öğrenciler için yapmamız gerekenler
*sınıf listesi hazırlayın her öğrencinin hangi sesi tanımadığını
*Hangi sesleri yazarken zorlandıklarını
*Hangi sesin telaffuzunda zorlandıklarını
*Dikte çalışmalrındaki zorlukları
*Okumadaki aksaklıkları
EKLERİ İNDİRİP İNCELEYİNİZ.EKLERİ KENDİNİZE UYGUN HALE GETİRİNİZ. RESMİ EVRAKLARIN HEPSİNİ DEĞİL SADECE BİRİNİ DE KULLANABİLİRSİNİZ. SAYFANIN DEVAMINDA BAŞKA BİR ÖĞRETMENİMİZİN YAPTIĞI aşağıdaki RAPORU DA İNCELEYEBİLİRSİNİZ.
2008-2009 ÖĞRETİM YILI ………………İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI
SINIF SEVİYESİNİN ALTINDA BULUNAN ÖĞRENCİLERİ
YETİŞTİRME PROGRAMI
2008-2009 Öğretim I.Yarıyılında sınıf seviyesinin altında bulunduğu tespit edilen öğrenciler…………, ………., ……………….ve ……………….adlı öğrencilerdir.
Bu öğrenciler için önceden hazırlanan program doğrultusunda ve tema (Ünite) başlangıç ve bitiş tarihleri esas alınarak aşağıdaki tedbirler alınmıştır.
ŞUBAT AYI( 15 iş günü)
Türkçede sesler 1.Sınıf programının öngördüğü dizinde sınıfça öğrenilen sesler, (harflerin uzantı, yön, oran ve bağlantıları) görsel ve yazılı materyaller desteğinde tekrar ele alınacaktır. Özellikle seslerin ağızdan çıkışı doğa taklit sesleriyle desteklenecektir. Bu çalışmalar seviyeye uygun gündelik tekrarlar şeklinde her gün devam edecektir.
Matematikte Rakamlar, doğal sayılar ve yazılışları eşlik, uzamsal ilişkiler(Benzerlik farklılık, uzak-yakın altında-üstünde v.b) gibi modellemelerle desteklenerek konular yazılı ve görsel destekli materyallerle bu konular bu öğrencilerle süreç içerisinde tekrar ele alınarak işlenecektir.
Hayat Bilgisi ve diğer ifade ve beceri dersleri ortak kaynaşım halinde yürütülecektir.
MART AYI ( 22 iş günü)
Türkçede öğrenilen sesler harf uzantı, yön, oran ve bağlantılarına uygun olarak ele alınacaktır, Seslerin diğer seslerle oluşturduğu açık heceler yoluyla iki ya da üç sesli kelimeler elde edilerek anlamı ifadeden (Ela lale elle. Ela el et. gibi) cümleler yazma ve okuma çalışmaları yapılacaktır. Matematikte; Doğal sayılar, yazılı okunması uzamsal ilişkiler(Sağda-solda, altında-üstünde, içinde-dışında, uzakta-yakında, az-çok v.b), örüntü ve süslemeler, görsel araçlarla ve görsellerle destekli olarak işlenecektir.
Hayat Bilgisi (Belirli gün ve haftalara daire konular ) ve diğer ifade ve beceri dersleri de, bu öğrenciler bu derslerde sürekli aktive edilerek, programın öngördüğü doğrultuda kaynaşık bir halde yürütülecektir.
NİSAN AYI ( 20 iş günü)
Türkçede öğrenilen seslerle görsellerle destekli cümle ve kısa metinler okuma ve yazma çalışmaları yapılacaktır.
Matematikte iki basamaklı(10, 11, 12, 13,… gibi) sayıları tanıma okuma ve yazma çalışmaları yapılacak, bir basamaklı sayılarla toplama kavramı görseller ve modellerle desteklenerek verilmeye çalışılacaktır.
Hayat Bilgisi dersinde günlük yaşam, eski-yeni, dün, bugün, yarın ve doğal afetlerle ilgili konular diğer derslerin öğretim programıyla 1. sınıf programının ön gördüğü doğrultuda kaynaşık bir halde yürütülecektir.
MAYIS AYI ( 20 iş günü)
Türkçede sesler 1.Sınıf programının öngördüğü dizinde sınıfça öğrenilen sesler görsellerle destekli tekrar ele alınacak, seslerin diğer seslerle oluşturduğu açık heceler yoluyla iki ya da üç sesli kelimeler elde edilerek anlamı ifade eden (Ela lale elle. Ela el et. gibi) cümleler yazma ve okuma çalışmaları yapılmaya çalışılacaktır.
Matematikte; bir ve iki basamaklı sayıları tanıma kavrama okuma yazma çalışmaları yapılacak, bir basamaklı sayılarla modellerle destekli basit toplama ve çıkarma işlemleri yapılmaya çalışılacaktır. Geometrik cisimleri modellerle tanıma ve yakın çevreden de yararlanılarak, geometrik cisimlerle etkin üç boyutlu (somut)araçlar elde etme amaçlı çalışmalar sınıf içi etkinlikler halinde yürütülecektir.
Hayat Bilgisi dersinde günlük yaşam, acil telefonlar, gece ve gündüz gibi konular diğer ifade ve beceri derslerinin öğretim programlarını öngördüğü esaslar doğrultuda işlenecektir.