Dilkolik - Yabancı Dil Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Türkiye'nin Eğitim ve Yabancı Dil Portalı


 
PortalAnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İlköğretim ingilizce derslerinde dikkat edilecek hususlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
waycell
Yeni Üye
Yeni Üye
waycell


Mesaj Sayısı : 40 Başarı Puanı : 127 Rep Gücü : 6 Kayıt tarihi : 15/02/10 Yaş : 40 Nerden : Erzurum Ruh Hali : 33 Bidiği Diller :
  • İngilizce

İlköğretim ingilizce derslerinde dikkat edilecek hususlar Empty
MesajKonu: İlköğretim ingilizce derslerinde dikkat edilecek hususlar   İlköğretim ingilizce derslerinde dikkat edilecek hususlar Puce-p11C.tesi 20 Şub. 2010 - 5:52

İNGİLİZCE DERSLERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

1) Öncelikle yabancı dil öğretiminde temel becerilerin kazandırılması üzerinde önemle durulmalıdır. Bu nedenle de özellikle 7. ve 8. sınıflarda derse giren öğretmenler bu sınıflara ait ders kitaplarını kullanacağım diye kendilerini bir zorunluluk içinde hissetmemelidirler. Zira 7. ve 8. sınıf kitapları önceki sınıflarda kazanılması gereken becerileri tam ve doğru olarak kazanmış öğrenciler düşünülerek hazırlanmıştır. Oysa okullarda çoğu öğrenci yabancı dil öğretmenini dahi belki de ilk kez görüyor olabilir. Bu nedenle öğretmen bu sınıflara ait ders kitaplarını kullanmak yerine yabancı dilde öğrenilmesi gereken en temel yapılar üzerinde durarak işe başlamalıdır. Bu amaçla en temel yapılar belirlenmeli, buradan başlanarak adım adım ilerlenmelidir. Gerekirse 4. 5. ve 6. sınıflarda kullanılan kitaplar yeniden kullanılabilir.
2) Öğretmenler öğrenilen yapıları içeren basit metinler oluşturmalı ve bunları tahtaya ve öğrencilerin defterlerine yazdırmalı ve bu metinler üzerinde okuma, anlama, telaffuz çalışmaları yapılmalıdır.
3) Öğrenilen yapılar metinlerde kullanılırken metinler öğrencilere sürekli okutulmalı, tekrar edilmelidir. Yeni yapılar öğretilirken eski öğrenilmiş yapıları da içeren basit ve kısa metinlerden yararlanılmalı, yeni yapı eski yapıların arasına bir bakıma serpiştirilmeli, yeni yapı eski yapıları içeren bir metin içerisinde verilmeli, öğrenci eski yapı ile yeni yapıyı bir arada görmelidir. Böylece eski yapı tekrarlarla pekiştirilirken yeni yapı da tanınmış olacaktır.
4) Sınıf içindeki varlık, araç gereç, yer ve malzemelerin İngilizce karşılıkları kağıtlara yazılarak ilgili yerlere yapıştırılmalı, asılmalıdır. Böylece öğrenciler çevrelerinde gördükleri varlıkların İngilizce karşılıklarını öğrenecek bir bakıma İngilizce kelime hazinelerine bu kelimeler de eklenmiş olacaktır.
5) Yakın çevrede sürekli kullanılan araçlar, bedenin bölümleri, günlük hayatta sürekli karşılaşılan olay, olgu ve yerler, malzemeler İngilizce yapılar öğretilirken konu olarak kullanılmalı, cümlelerde bunlar sürekli işlenmelidir. Öğrenciler sürekli karşılaştıkları olay, olgu, yer ve malzemelerin İngilizce karşılıklarını daha kolay öğrenebilecektir.
6) Sınıf içinde asılı olarak kalacak ve sürekli geliştirilecek şekilde kelime listeleri oluşturulmalıdır.
7) Kelime hazinesini kontrol edici, geliştirici çalışmalar, yarışmalar sürekli yapılmalıdır.
8) Öğrenilen her yapı açıklayıcı kuralıyla birlikte örnek olumlu, olumsuz ve soru cümlesiyle birlikte özet halinde yazılmış ve yeni yapıların eklenebilmesine uygun Consolidation türü defter, karton, kağıt türü araçlar geliştirilmelidir. Bu araçlarda öğrenilen her yapıya ilişkin örnek cümleler(olumlu, olumsuz ve soru şeklinde) basit kurallar özet halinde gösterilmelidir. Bu araçta ilk öğrenilen yapıdan son öğrenilen yapıya kadar tüm yapılar kısaca özetlenmiş halde bulunmalıdır. Yeni öğrenilen bir kelimenin öğrenciler tarafından tüm yapılar kullanılarak olumlu, olumsuz ve soru cümlesi şeklinde cümleler kurması sağlanmalıdır. Bu tür ödevler verilmelidir. Böylece öğrenciler her öğrenilen yeni kelimeden sonra eski öğrenilen yapıları da tekrar etmiş olur, yapılar sürekli kullanıldığı için pekişir, kurallar daha iyi kavranır.
9) Yeni öğrenilen kelimelerin telaffuzları parantez içinde yazdırılmalıdır. Ancak öğrencilerin yazılışla okunuşu karıştırmamaları konusunda yönergeler verilmeli, telaffuz için kullanılan şekliyle kelimenin yazılışını karıştırmamaları sürekli vurgulanmalıdır.
10) Yeni öğrenilen kelimeler resimlerle birlikte verilmelidir.
11) Yapılar işlenirken diyaloğlardan, dramatizasyonlardan mutlaka yararlanılmalıdır.
12) Sözlük kullanımına özen gösterilmelidir.
13) Sınıf içinde yabancı dile yönelik köşe, levhalar, panolar oluşturulmalıdır.
14) VCD Player, Kasetçalar türü araçlar sınıfa getirilerek kullanılmalı, listening çalışmaları bu araçlar yardımıyla yapılmalıdır. Materyal temini konusunda özel okullar, özel kurslar ve diğer özel öğretim kurumlarıyla mutlaka görüşülmeli, onlardan da yararlanılmaya çalışılmalıdır. Televizyon karakterleri, çizgi film karakterleri, öğrencilerin sevdiği futbolcu ve diğer kişi ve karakterlerin yabancı dil öğretiminde araç olarak kullanılmasına da önem verilmelidir.
15) Öğrencilere yabancı dil öğrenmenin yararları, ayrıcalıkları, internet, günlük yaşam ve diğer alanlardan sık sık örnekler göstererek olumlu pekiştireçler verilmesine özen gösterilmelidir.
16) Başarılı olan, yabancı dile ilgi duyan öğrencilere yönelik ek çalışmalar yaptırma, ek çalışma yaprakları hazırlama konusunda öğretmen özel çaba harcamalıdır.
17) Derslerin sonunda o derste anlatılan konulara ilişkin küçük quizler yapma, sık sık bilinen İngilizce kelimeleri yazdırma türü çalışmalar yapılmalı, bunlar değerlendirilmeli ve öğrencilere de bunların sonuçları bildirilmelidir.
18) 7. ve 8. Sınıflarda kitabı bırakıp basit yapılardan hareket edilirse planlamada nasıl bir yol izlemek gerekir diye bir soru akla gelebilir. Yabancı dil müfredatı incelendiği takdirde amaç ve davranışların Türkçe olarak yazıldığı ve bu yazılanları kesin sınırlar içerir şekilde olmadığı görülecektir. Müfredat programında amaç ve davranışlara ilişkin ifadeler öğrenilen yabancı dile ilişkin genel bir takım becerileri tanımlar şekilde yazılmıştır. Dolayısıyla öğretmen bu amaç ve davranışları ele alırken kullanması gereken araç, metin, konu seviyeye uygun olarak öğretmenin kendisi tarafından oluşturulacaktır. Bu anlamda planlamayla uygulama arasında bir sorun da olmayacaktır. Kaldı ki eğitim öğretim faaliyetlerinde amaç öğrencilere bir takım becerileri kazandırmaktır. Müfredatın belirlediği amaç, davranış ve konular ders defterlerine yazılsın diye değil öğrencilere yönelik olarak hazırlanmıştır. Bunun dışında İngilizce öğretmeni planlarını yaparken müfredattan aldığı kısımları, İngilizce yapıların dışındaki dersin işleniş sürecine ilişkin açıklamaları Türkçe olarak yazılmalıdır.
Ali Hikmet DEMİR
İlköğretim Müfettişi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İlköğretim ingilizce derslerinde dikkat edilecek hususlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İlköğretim İngilizce Proje ve Performans Ödevleri
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (4.SINIF)
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (5.SINIF)
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (6.SINIF)
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (7.SINIF)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Dilkolik - Yabancı Dil Forum :: ÖĞRETMENLER ODASI :: İngilizce Öğretmenleri-
Buraya geçin: