Bir cümle eğer karmaşık ise o cümle 2 veya daha çok önermeden oluşur.
*Bağımlı Cümleler
-le chat est un animal domestique(kedi evcil bir hayvandır,(temel tümce)) parce qu'il peut vivre avec l'homme(çünkü o insanla birlikte yaşayabilir,bağımlı tümce))
*Bağlaçlarla Oluşturulan Cümleler
-Neden ile(cause)
Elle pleurait parce que son ami l'avait quittée(o ağlıyordu çünkü(parce que)arkadaşı onu terketmişti
-Sonuş ile(consequence)
Elle avait tellement pleuré que ses yeux étaient rouges.(o okadar ağlamıştı ki gözleri kızarmıştı)
-Zaman ile(temps)
Quand le primtemps arrive,tout le monde a envie de sortir.(ilkbahar geldiği zaman herkes dışarı çıkmaya heveslenir.)
-Amaç(but)
J'enverrai cette lettre en expres pour qu'elle arrive des demain.(yarından itibaren ulaşması bu mektubu hızlıca yollayacağım)
-Şart(Condution)
Je veux bien emmener votre fils en bateau,a condution qu'il sache nager(oğlunuzu yüzme bilmesi şartıyla gemiyle götürmek isterim)
-Karşıtlık(opposition)
Bien que Caroline et Isabelle soient jumelles,elles ne se ressemblent pas(Caroline ve İsabelle ikiz olmalarına karşın birbirlerine benzemiyorlar)
-Karşılaştırma(comparaison)
Elle parle a son chien comme si c'était un etre humain(köpeğiyle,onun bir insanmış gibi konuşuyor)
*Bir çok bağlaç birbiriyle eşdeğerdir.
-Il est rentré -parce qu'il pleuvait-a cause de la pluie(aynı anlama gelir)
-J'espere-que je réussirai-réussir
-Ce sont des explication-qu'on ne peut pas comprendre-incompréhensibles
*Bazı Bağlaçlar
-et(ve)
-ou(veya)
-ni(ne(olumsuz anlamda),ne.... ne...)
-or(oysa)
-car(çünkü)
*Bağlaçların kullanımı:pourtant(yinede),en effet(sonuçta),c'est porquoi(bu nedenle),d'ailleurs(ayrıca)
-Ce magasin offre des réductions importantes;c'est pourquoi(bu nedenle) il a beaucoup de clients.(bu mağaza önemli indirimler sunuyorlar bu nedenle çok müşterisi var.)
-Je suis tres fatigué;pourtant je rentre de vacances.(çok yorgunum yinede tatile çıkıyorum)