Hakan Altun Dilkolik Editörü
Mesaj Sayısı : 22 Başarı Puanı : 71 Rep Gücü : 0 Kayıt tarihi : 06/12/09
| Konu: İngilizce ders saati neden düşürüldü? Ptsi 11 Ekim 2010 - 3:59 | |
| Bildiğiniz gibi bütün genel liseler 2013 yılına kadar ya Anadolu Liselerine yada Meslek Liselerine dönüştürülüyor. Anadolu liseleri yabancı dil eğitim ve öğretimine önem veren liselerdir. Ancak bu süreçte yabancı dil derslerinin sayısı nedense gittikçe azaltılmaktadır. Anadolu liselerinde 9. sınıflara İkinci Yabancı Dil dersinin konulması olumlu bir gelişmedir. Ancak, bu yapılırken İngilizce ders saatinin düşürülmemesi gerekmektedir. Önceden 9. sınıflarda toplam yabancı dil (genel olarak İngilizce) dersi 10 saatti, yeni yapılan düzenleme ile İngilizce ders saati 6 saate düşürülmüş ve 2 saat ise İkinci Yabancı Dil dersi konulmuştur. Toplam yabancı dil ders saati 8 saate düşmüştür. Burada 2 satlik bir kayıp vardır. İkinci yabancı dil dersi sadece Anadolu Liselerinde değil. Meslek liselerinde de olmalıdır. Çünkü günümüzde iş bulma sürecinde iki hatta üçüncü bir dile ihtiyaç duyulmaktadır.
İngilizce ders saatine dokunulmadan İkinci Yabancı Dil dersi konarak yabancı dil ders saati 12 saate çıkarılamaz mıydı? Yada en kötü ihtimalle 8 saat birinci yabancı dil, yine 2 saatte ikinci yabancı dil konulabilirdi. Zaten biraz geriye baktığımız zaman yabancı dil dersleri sürekli düşmektedir. Oysa yabancı dil sadece bir ders olarak düşünülmemeli. Yabancı dil aynı zamanda öğrencilerin sosyallaşabileceği bir alandır. Çünkü yabancı dil oyun oynama, müzik dinleme, film izleme, kitap okuma ve iletişim kurma anlamına gelmektedir. Bir anlamda öğrenci diğer derslerden kaynaklı stresini, yabancı dil öğretiminde atabilmelidir. Üniversite eğitiminde yabancı dil öğretmenlerine bu konularda da eğitim verilmelidir.
Sürekli yabancı dili öğrencilere gerektiği gibi öğretemediğimizden yakınırız. Yabancı dili öğrencilere öğretebilmek için öncelikle öğretmen yetiştirme ve atamalarında değişiklik yapılması gerekmektedir. Bu süreçte üniversite eğitimi ön plana çıkmaktadır. Oysa ülkemizde öğretmen yetiştirme politikalarında niteliğe değil, niceliğe önem verilmektedir. Nicelik olarak belki az ama nitelikli öğretmenler yetiştirilmeli. Bunun dışında KPSS'de öğretmenler kendi branşlarından sınava tabi tutulmalı. Aksi takdirde, özellikle yabancı dil öğretmenleri üniversite boyunca kendilerini geliştirmeye çalıştıkları dili, KPSS hazırlık sürecinde unutmaya başlıyorlar.
Dil öğretiminde ikinci aşama ise okulların teknolojik alt yapısı gelmektedir. Okullar teknolojik olarak iyi durumda olduklarında yabancı dil derslerinden gerekli verim alınacaktır. Dilkolik editor@dilkolik.org | |
|