Dilkolik - Yabancı Dil Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Türkiye'nin Eğitim ve Yabancı Dil Portalı


 
PortalAnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Ali Çakır
Dilkolik Kurucusu
Dilkolik Kurucusu
Ali Çakır


Mesaj Sayısı : 580 Başarı Puanı : 1212 Rep Gücü : 42 Kayıt tarihi : 29/07/09 Yaş : 44 Nerden : Malatya Ruh Hali : 39

ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Empty
MesajKonu: 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım.   ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Puce-p11Cuma 4 Eyl. 2009 - 10:29

Evet arkadaşlar buradan 2009 KPDS sonbahar sınavına hazırlanan arkadaşlara her türlü teknik desteği vermeye çalışacağım, buradan derslerimiz olacak, aslında KPDS zor bir sınav değil, Gramer ve bol bol okumaktan geçiyor, başka da birşeyi yok. Grameri iyi yaptıktan sonra, kendinizi okumaya vereceksiniz çünkü, kelime soruları, cümle tamamlama, diyaloglar, paragraf soruları, hatta çeviri soruları bile okumakla alakalı. Soruları buradan sorabilirsiniz, ben zaman zaman buraya konu ile ilgili kaynaklar ve sorular ekleyeceğim. Buradaki konular sıfırdan girecekler için değil de, daha çok 50 alabilen ve daha yukarısını almaya çalışan arkadaşlarımız içindir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.dilkolik.org
Ali Çakır
Dilkolik Kurucusu
Dilkolik Kurucusu
Ali Çakır


Mesaj Sayısı : 580 Başarı Puanı : 1212 Rep Gücü : 42 Kayıt tarihi : 29/07/09 Yaş : 44 Nerden : Malatya Ruh Hali : 39

ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Empty
MesajKonu: Geri: 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım.   ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Puce-p11Paz 6 Eyl. 2009 - 0:01

YDS ve ÜDS sınavlarına gireceklerin de yararlanabileceği bir bölüm
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.dilkolik.org
Ali Çakır
Dilkolik Kurucusu
Dilkolik Kurucusu
Ali Çakır


Mesaj Sayısı : 580 Başarı Puanı : 1212 Rep Gücü : 42 Kayıt tarihi : 29/07/09 Yaş : 44 Nerden : Malatya Ruh Hali : 39

ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Empty
MesajKonu: Makale Okuyalım.   ingilizce faq forum - 2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım. Puce-p11Paz 6 Eyl. 2009 - 2:48

Şimdi güzel bir makale var, bu makaleyi öncelikle baştan başlayıp sözlük kullanmadan bir okuyalım, daha sonra bilmediğimiz ama öncemli olabileceğini düşündüğümüz kelimelere bakarak tekrar okuyalım. Aynı zamanda öğretmenlikle ilgili eğitici bir makale.

THE PERSONAL QUALITIES OF A TEACHER

Here I want to try to give you an answer to the question: What personal qualities are desirable in a teacher? Probably no two people would draw up exactly similar lists, but I think the following would be generally accepted.

First, the teacher’s personality should be pleasantly live and attractive. This does not rule out people who are physically plain, or even ugly, because many such have great personal charm. But it does rule out such types as the over-excitable, melancholy, frigid, sarcastic, cynical, frustrated, and over-bearing : I would say too, that it excludes all of dull or purely negative personality. I still stick to what I said in my earlier book: that school children probably ‘suffer more from bores than from brutes’.

Secondly, it is not merely desirable but essential for a teacher to have a genuine capacity for sympathy - in the literal meaning of that word; a capacity to tune in to the minds and feelings of other people, especially, since most teachers are school teachers, to the minds and feelings of children. Closely related with this is the capacity to be tolerant - not, indeed, of what is wrong, but of the frailty and immaturity of human nature which induce people, and again especially children, to make mistakes.

Thirdly, I hold it essential for a teacher to be both intellectually and morally honest. This does not mean being a plaster saint. It means that he will be aware of his intellectual strengths, and limitations, and will have thought about and decided upon the moral principles by which his life shall be guided. There is no contradiction in my going on to say that a teacher should be a bit of an actor. That is part of the technique of teaching, which demands that every now and then a teacher should be able to put on an act - to enliven a lesson, correct a fault, or award praise. Children, especially young children, live in a world that is rather larger than life.

A teacher must remain mentally alert. He will not get into the profession if of low intelligence, but it is all too easy, even for people of above-average intelligence, to stagnate intellectually - and that means to deteriorate intellectually. A teacher must be quick to adapt himself to any situation, however improbable and able to improvise, if necessary at less than a moment’s notice. (Here I should stress that I use ‘he’ and ‘his’ throughout the book simply as a matter of convention and convenience.)

On the other hand, a teacher must be capable of infinite patience. This, I may say, is largely a matter of self-discipline and self-training; we are none of us born like that. He must be pretty resilient; teaching makes great demands on nervous energy. And he should be able to take in his stride the innumerable petty irritations any adult dealing with children has to endure.

Finally, I think a teacher should have the kind of mind which always wants to go on learning. Teaching is a job at which one will never be perfect; there is always something more to learn about it. There are three principal objects of study: the subject, or subjects, which the teacher is teaching; the methods by which they can best be taught to the particular pupils in the classes he is teaching; and - by far the most important - the children, young people, or adults to whom they are to be taught. The two cardinal principles of British education today are that education is education of the whole person, and that it is best acquired through full and active co-operation between two persons, the teacher and the learner.

rule out : Kabul etmemek reddetmek
stick : Takılmak, takılıp kalmak ; Sadık kalmak
put on : Sahnelemek.

Bu tür makaleleri sürekli okumaya çalışmanız yararınıza olacaktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.dilkolik.org
 
2009 ingilizce KPDS Sonbahar Sınavına Hazırlanalım.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ÖSYM'nin 2010 KPDS Sonbahar Dönemi Duyurusu
» 2010 Sonbahar Dönemi KPDS Başvuru ve Sınav Tarihleri
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (4.SINIF)
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (5.SINIF)
» 2009 - 2010 ilköğretim ingilizce yazılıları (6.SINIF)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Dilkolik - Yabancı Dil Forum :: SINAVLAR BÖLÜMÜ :: KPDS Forumu-
Buraya geçin: